Så hanterar vi personuppgifter

Convinto som personuppgiftsansvarig

Convinto fungerar som personuppgiftsansvarig (controller) för dig som kund till oss, och för dina uppgifter du anger vid registrering i våra tjänster.
Detta innebär att vi åtar oss det ansvar som inom GDPR gäller för personuppgiftsansvariga gällande behandling av dina personuppgifter.
I vår Dataskyddspolicy hittar du all information som gäller dig som registrerad hos oss. Våra kunder kan i sin tur vara personuppgiftsansvariga för information de samlar in och lagrar i våra tjänster, och vår roll blir då som Personuppgiftsbiträde till våra kunder.

Dataskyddspolicy

Vi värnar om skyddet av dina enskilda rättigheter och dina personuppgifter. Den här dataskyddspolicyn beskriver hur vi samlar in, använder, lagrar och delar personuppgifter. Policyn är ett komplement till våra allmänna villkor och ev. tjänstespecifika villkor och SLA, vårt personuppgiftsbiträdesavtal samt bilaga 1 för behandling av personuppgifter som samtliga finns att tillgå på vår webbplats. Denna dataskyddspolicy gäller från den 25 maj 2018, när den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) träder i kraft.
Genom att använda våra tjänster, accepterar du vår Dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att vi använder olika kommunikationsvägar som t.ex. e-post, SMS, telefon eller supportsystem för att skicka information till dig. Det är viktigt att du läser och förstår vår dataskyddspolicy innan du använder våra tjänster. För att kunna erbjuda dig våra tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter enligt nedan. Vi gör det med största möjliga hänsyn till din integritet.

Vilken information samlar vi in?

Personuppgifter samlas normalt in direkt från dig som kund vid registrering (t.ex. adressuppgifter), eller genereras i samband med att du använder våra tjänster.
De personuppgifter som vi samlar in kan delas in i följande kategorier uppdelat efter insamlingsmetod, typ av uppgift och syfte:

Identifiering: Vanligtvis utgörs detta av personnummer och namn inom Sverige som anges av den registrerade vid registrering, och används för identifikation av kund primärt.
Kontakt: Information som t.ex. e-post, kontaktuppgifter och telefonnummer som även detta anges vid registrering direkt av den registrerade. Detta är viktigt för att kunna exempelvis erbjuda support, skicka fakturor eller kontakta dig med viktig information om din tjänst.
Historik: Exempelvis tidigare genomförda kunduppdrag eller utbildningar